Ny generalsponsor for regionlagene

Publisert 28.06.2013 | InformasjonUkategorisert

Veidekke er ny generalsponsor for regionlagene til Norges Skiforbund Langrenn.

Langrenn har i dag organisert virksomheten under landslagene med tre ulike regionlag. Dette er Team Veidekke Nord-Norge, Team Veidekke Trøndelag og Team Veidekke Innlandet.  Regionslagene representerer utøvere som ligger rett under dagens langrennslandslag, og som over tid kan utvikles til å bli eliteutøvere.

Fra venstre: Grete, Thomas Ekrem (Trøndelag), Per Morten Nyeng (Innlandet), Emil Nyeng, Maria Grønvold, Åge Skinstad, Svein Robertsen (Nord-Norge), Bernt Halvard Olderskog og Sissel Sveen Frogner (Innlandet).
Entreprenøren og eiendomsutvikleren Veidekke har en lang historie innen langrennssporten. I mange år har selskapet vært en synlig og aktiv del av norsk langrenn, og har hjulpet flere løpere til å utnytte sitt potensial gjennom sin satsing og støtte.

– Veidekke har virksomhet og prosjekter over hele landet, så derfor stemmer denne satsingen på regionale lag godt med vår organisering. Gjennom samarbeidet i Team Veidekke får unge jenter og gutter mulighet og inspirasjon til å fortsette sin satsing på langrenn, samtidig som vi får utnyttet teamene i vårt rekrutteringsarbeid ute i regionene, sier kommunikasjonsdirektør i Veidekke, Grete Ingeborg Nykkelmo.
Langrenn vil ta et enda sterkere grep om regionslagene, og vil fremover bidra enda mer med kompetanse og økonomi.  Langrennssjef Åge Skinstad er derfor stolt av å få inn en stor nasjonal aktør som er langsiktig, og har erfaring med både langrenn og team.

– For å sikre at Norge fortsatt skal være verdens beste og ledende langrennsnasjon trenger vi gode tilbud også i regionene. Langrenn er mye mer enn VM- og OL-medaljer som blir vunnet der. Vi er meget fornøyd med at Veidekke ser helheten og verdien av å støtte rekrutteringen inn til landslagene i langrenn. Det er flott å se at sponsorene fortsatt står opp for langrenn og ønsker å støtte vårt produkt, sier Skinstad.

Veidekke har 6300 ansatte, og mange er aktive på forskjellige måter. I februar var Veidekke blant annet det selskapet som stilte med flest deltakere i Holmenkollmarsjen. Avtalen innebærer også at Veidekke blir strategisk partner med Norges Skiforbund, og dermed kan benytte seg av Skiforbundets kompetanse på kosthold, trening og helse generelt.
– Dette er en avtale som gir gode synergieffekter for alle involverte parter. Vi ønsker å bygge kunnskap om Veidekke og våre muligheter spesielt i unge aldersgrupper, i tillegg til at vi ønsker å heve kunnskapen om trening og kosthold internt hos oss. For Team Veidekke-løperne betyr avtalen en kjempegod mulighet til å satse på en fremtidig skikarriere, sier Nykkelmo.
Se video her
Team Veidekkes nettsider
http://www.skiforbundet.no/Nyheter/nyheter2013/Sider/veidekkesak.aspx